Gelenek çağırıyor!

Geçen hafta Mevlevi Camisi’ne gittiğimde içerisine girememiştim, kapalıydı. Mevlevi istirahatgahlarını görememiştim. Bu hafta gittiğimde şansım varmış, içeri girebildim. Dışardan gezmek için gelenler de vardı. Hatta, buralı bir yaşlı amca, kızıyla beraber, Mevlevi giysilerinin ölçüsünü alıyordu. Ondan dinledim, “Tekke ve Zaviyeler kapatıldığında, buradaki tüm Mevlevi musiki alet ve giysileri, bir eskiciye satılmış. Ondan da, bir başkası satın alarak, Konya’da birilerine satmış bu eşyaları, bunları alanlar ne olduğunu pek bilmediklerinden, Afyonkarahisar’dan başkaları onlara Mevleviliği öğretmiş, o gün bugündür, Mevleviliği Konyalılar’a kaptırdık. Dedesi, burada 1001 gün çileye yatmış, sonra dede ünvanı almış. Yaşlı amcayı gelenek çağırmıştı demek buraya kadar. İşte, iki üç dakikada romanlara bile sığmayacak bir hayatın eşiğine yaklaşıvermiştim.

Sarsıldım.

 

 

Bir Yanıt to “Gelenek çağırıyor!”

  1. siirimsi Says:

    çok guzel bir eser

Bir Cevap Yazın

